Báječná léta pod psa

01.05.2020

Báječná léta pod psa je film zachycující období od normalizace až po pád komunistického režimu v tehdejším Československu. Celý děj začíná v roce 1962, kdy se během divadelního představení narodí Kvído. Kvídovi rodiče nejsou ze začátku filmu úplně pro komunistická rodina, avšak kvůli bydlení a všeobecně lepšímu životu udělá otec politické ústupky a díky komunistům se vypracuje až na inženýra. S pádem komunistického režimu samozřejmě takový komunista přišel o práci a pracuje jen jako vrátný. Dostává se do depresí a neví co se životem. Zdá se, že situaci by mohlo vyřešit Kvídovo početí dítěte.

Tento film jsem poprvé viděla, když mi bylo deset. Tehdy jsem nechápala, že je tam nějaká hlubší myšlenka, než že Kvído je velmi vtipná postava a celá rodina ze začátku žije v jedné místnosti, které nětěsní okna a Kvído kvůli tomu má v jedné části filmu snad zápal plic. Postupem času, kdy jsem se dostávala do obrazu ohledně komunistického Československa mi přišel film opravdu geniální. Je zde velmi dobře ukázáno, jak jste se museli chovat, aby jste něco měli. Režim byl pro některé opravdu nemilosrdný.

Doporučuji všem, které zajímá komunistická doba Československa a tehdejší poměry. 

Kateřina Oulická

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky